13. dec. 2009

Lær din kat at bruge toilettet

Jeg har sat mig for at lære min kat at bruge toilettet. På den måde slipper jeg for at have en kattebakke stående i busekabinen og jeg er fri for at købe kattegrus samt døje med lugt eller kattegrus under tæerne, som katten har slæbt med fra kattebakken.
Til formålet har jeg et træningssæt der hedder Litter Kwitter, som kommer med et universalt bræt som man monterer på sit toilet hvor man dernæst har tre forskellige bakker til at sætte i brættet. Forskellen på de træ bakker, er at hullet til kummen bliver større og større, så katten gradvist vænner sig til at bruge toilettet. Ifølge planen skulle min kat efter 8 uger være klar til at bruge toilettet, og jeg tror på det! Jeg er nemlig så heldig at have en kat der sværger til kattebakken og aldrig har "ramt ved siden af".

Du kan følge forløbet og måske få inspiration (og mod?) til at lære din egen kat at bruge toilettet.

2 kommentarer: